Atlas Copco bjuder in till presskonferens 11.00

16 jan 2017

Stockholm den 16 januari 2017: Idag håller Atlas Copco, en ledande leverantör av hållbara produktivitetslösningar, presskonferens i Stockholm med anledning av utnämningen av ny VD och koncernchef samt förslaget at dela Gruppen i två delar.

Hans Stråberg, Styrelseordförande i Atlas Copco AB, Ronnie Leten, VD och koncernchef, och Mats Rahmström, VD och koncernchef från den 27 april 2017, kommer att delta i presskonferensen klockan 11.00 på Atlas Copcos Group Center i Sickla. Presskonferensen kommer att börja med en kort presentation följd av en frågestund.

Inga intervjuer kommer att ges före presskonferensen.

Deltagande
Presskonferensen kommer att sändas direkt på Atlas Copcos hemsida. Gå till www.atlascopcogroup.com/investor-relations för att hitta länken till webbsändningen och presentationsmaterialet.

Ring in till presskonferensen på: 08 566 426 95

Om du vill delta personligen vid konferensen på Atlas Copcos Group Center, vänligen kontakta oss på [email protected].
Deltagare bör vara på plats senast kl. 10:40.

On du vill göra en individuell intervju kontakta oss på [email protected] eller ring till Josefine Gustafsson på 08 743 8222.

För mer information vänligen kontakta:

Atlas Copco är en världsledande leverantör av hållbara produktivitetslösningar. Gruppen erbjuder kunder innovativa kompressorer, vakuumlösningar och luftbehandlingssystem, anläggnings- och gruvutrustning, industriverktyg och monteringssystem. Atlas Copco utvecklar produkter och service med fokus på produktivitet, energieffektivitet, säkerhet och ergonomi. Företaget grundades 1873, har huvudkontor i Stockholm och kunder i fler än 180 länder. Under 2015 hade Atlas Copco en omsättning på 102 miljarder kronor och fler än 43 000 anställda.